Språkkursens sista vecka


Lustigt nog har de här tre veckorna mer eller mindre flugit förbi, frågan e hur myyycket klokare man har blivit? OK, så jag pratar mer och börjar få tilbaka min gamla förståelse för detta språk, men mina verb e fortfarande  en enda röra - och ni som vet hur man talar - det heter SÌ per favore, och NO grazie - jag övergeneraliserar, glömmer helt bort pr favore och använde rmig konstant av grazie... kunde lika gärna bära en skylt med texten 'utböling' kring halsen.  Konjunktiven får jag nog aldrig ngn ordning på... tack för de två extra tempusen - vad sjutton ska det vara bra för? Förstår ni ens sjävla er  helskumma grammatik??

Kursen saknar avslutande kunskapsprov, så bara av den anledningen förvänts kursdeltagarna hålla ett kortare anförande om fritt ämne, om minst tio minuter dock. Känner mig ytterst tacksam för mitt sinne för ironi samt att jag har mötena med den svenska naturen att berätta om. För hur många träffar en björnunge hemma i kvarteret när man e ute på hundpromenad, möter en älg när man är ute och orienterar eller får sina foppatofflor stulna av en grävling nere i sydeuropa?

Veckan innehöll också två fester, traditionella onsdagen på barone Rosso med övriga erasmusstudenter, och så en födelsedagsfest med tema 'glasögon' på fredagen. 


Kommentarer
Postat av: Josefine

Tänk vad mycket det händer lilla säters natur
Kramis

Postat av: Josefine

ok, ovanstående har inte jag skrivit - vem har norpat min signatur?

2007-10-15 @ 18:08:51
URL: http://tigerlilja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback