God jul!

Så, ska snart ta itu med potatisskalandet inför familjemiddagen - vi försöker att hjälpas åt bäst det går här hemma. Nu under morgonen gräddade jag de skurna peparkakorna som jag gjorde degen till igår - de riskerar att vara slut innan morgondagen, och systeryster kommer snart hit med hemlagade köttbullar och saffransbullar. Mamms far runt som en galen furia med skurmoppen i högsta hugg.

Har dessutom beställt hem min älsklingskjol (gånger 2 då jag var tvungen att lägga en order om minst 200 kr...)  i storleken mindre - lovade mig själv att försöka vara mer sparsam det kommande året men försvarar detta inköp som följer:
a) det är min absoluta älsklingskjol som jag använder till både vardag och fest.
b) storlek 38 sitter rätt löst numer, i synnerhet i midjan. Iofs har jag alltid haft en märkligt markerad midja men nu är det löjligt.
Irriterande nog var den INTE prissänkt när jag la min order på träningskläder - suck, irriterande att behöva hämta ut TVÅ paket och betala TVÅ gånger frakten. MEN ärligt talat, hellre det än att ränna som en skållad råtta på mellandgasrean *ryser* julhandeln är lagomt illa att genomlida.

Ska ta och rota fram det vita vinet jag fick av min italienske hyresvärd till födelsedagen - har inte haft tillfälle att dricka upp det ännu nämligen - och vilket tilfälle passar bättre än till jul tillsammans med famljen? (och angående pågående kampanj för en ''vit jul'' - i denna familj har vi inga ungdomar/barn under 18 års ålder och ett glas vin har ingen dött av).

Det enda som saknas nu är julstämningen - den tycks jag ha glömt alldeles i år...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Alltså jag var bara halvgalen till skillnad mot förra året när jag var galen i kvadrat. Så det så!

2009-01-02 @ 11:37:03
Postat av: Josie

iofs - det beror helt på vad man jämför med s


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback