Ännu en födelsedag

En dags försenat grattis till Camilla som igår fyyllde 23!
Jag var upp en sväng till Borlänge och bowlade med tjejerna - nu är det inte länge sedan vi sågs (tisdags faktiskt, fika och shopping i kupolen, välkommen energihöjare) - men innan dess var det - puh, 7 månader? jösses, tiden som sniglat fram har hunnit springa ifrån en på sistone...

Till min stora förvåning har jag under två år av bowling-dvala genomgått en metamorfos, jag har faktiskt blivit BRA på det (om man bortser från att jag börjar som jag slutar - med en och annan miss). lustig formkurva.

Jag har saknat de här tjejerna, vi hängde ihopp i vått och torrt genom hela gymnasiet och träffades ofta innan ajg flyttade ner till Uppsala (och sedan än längre söderut). Tillsammans med dem behöver jag inte oroa mig för vad jags ak säga/tänka/tycka - de tar mig för vad jag är, och de älskar mig för det. Jag ska hälsa på/ringa oftare - skicka fler vykort hädanefter!

Under de tre timmarna vi i 'gänget'  (som byter form och komposiition nu och då) höll ihop kände jag mig ästan som mitt vanllig glada positiva jag från i höstas. Jag kan le spexa och skratta - men så fort jag blir ensam... Nejm inga sådana tankar. Aktivitet, aktivitet, aktivitet!

Nu på förmiddagen har jag pratat länge med vännen S från Uppsala, vi har inte haft så mycket kontakt på sista tiden, vilket för mig har varit en källa till stor ångest. Vi har nog rett ut det mesta som finns att säga även om vi (eftersom människor är olika) har en hel olika åsikter - men det får vi reda ut/acceptera/diskutera med tiden. Vännen, du ska veta hur ofta jag tänkt på dig, frågat om dig - och hur rädd jag ärligt talat varit för att ett ev fredsförsök på långdistans skulle slå fel... Men jag hade inte ork/styrka/mod för stunden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback