Tigerlilja - valet av namn

Vill minnas att jag vid inledandet av denna blogg skrev en motivation till namnet på bloggen. Tänkte upprepa denna. Tigerlilja är som bekant en blomma, en väldigt färgstark sådan. Att jag valt just denna blomma att symbolisera mig och mitt skrivande har sin upprinnelse i dels barndomsnostalgi (det var en av blommorna i min mormors trädgård och en av hennes favoriter och därför speciell för mig) samt:

*Namnet tigerlija är uppbyggt av tiger - styrka och lilja - skönhet, vilket är två egenskaper jag insett att jag besitter. Det är inte självksryt, det är bara det att jag på mitt eget lilla vis innehar skönhet - och detta utan ngn värdering av ngn annan.
* Tigerliljan är färgstark - vilket stämmer med såväl min kärlek till färger som personlighet,
* Det är en blomma - och den är spröd. Hur stark jag än är har jag ibland behov ev stöd, kanske en alldeles egen spaljé/blomsterpinne

jag är allt detta, vacker/spröd, men samtidigt färgrik och stark

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tigerlilja är faktist okså ett namn..såg i aftonbladet för flera månader sen ett repotage och längst ner stog det
skrivet av
Tigerlilja ******

Postat av: Josie

Intressant, men blomnamn ska visst vara ett populärt tema nuförtiden - inte minst som alias. Alla vill vi sticka ut en aning, men inte mer än vad vi själva klarar av.

2008-03-29 @ 03:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback