Inköpsfunderingar

Början på studieterminen, ett berg av böcker har införskaffats - och därmed bränt djupa hål i bankkontot. Och än är det inte över, fler böcker kommer måsta inskaffas. Samt att flytten krävde inköp av bädd- och badrumstextiler (jag klarar inte av mina lindblomsgröna och rosa lakan i ett rum med apelsinfärgade väggar...), brände ett ngt mindre hål i bankkontot. Post tre på listan har lämnat ett något större hål: höst och vinterkläder, kappor och skor - för att inte tala om träningskläder. Vadå - kan man ju fråga sig - hade du inga kläder innan eller? Jovisst, men sisådär 2-3 storlekar förstora! så kan det gå när man tappar lite i vikt och går frn stlk 42 (och eg ngt större än så) till en 36/38a.

Men nu borde det väl ändå vara färdigshoppat? Njae - inte enligt garderobsinventeringen som fann brist på diverse saker, såsom strumpor som ju kan va skönt att ha på fötterna, en bh vore heller inte fel - gärna multifunktionell (karlar som läser - en variationsbar sådan som passar alla halsringningar som konstruerats för kvinnor,). Och sist men inte minst - en stepper. Men varför dådå? Finns det inte bra gym i närheten av dig? Jo - men de kostar mer än vad en stepper gör - och när vädret tillåter springer jag hellre än går på gymet (även om formen i dagsläget är relativt urusel) - i synnerhet eftersom jag hellre använder konditionsutrustningen på gymet än dess olika skumma konstruktioner med vikter.

Det är tur att falukorv och makaroner är billig studentkost - nudelvägrar fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback