Jag lever!

Jag har bara saknat internet ett tag, och efter det saknades inspirationen att skriva något överhuvudtaget. Nåväl, nu är jag installerad i mitt tillfälliga studentboende där jag kommer att bli kvar tom december - och sedan får vi se vart jag hamnar. jag har ju som bekant ingen större lust att köpa mig en bostad och hyrsrätter som rättar sig efter en students plånbok växer inte på träd i Uppsalatrakten. Inte heller känner jag för att pendla mina sista tre terminer så - vi får se.

Denna dublett är beboelig och med trevlig tjej boendes i rummer bredvid. Stort minus för de orangea väggarna som kontrasterar mot den turkosblåa fotöljen som någon bestämt SKA stå i rummer och liksom övriga möbler INTE får flyttas på. Rummet är för övrigt stort och skulle lätt ha svalt hela mitt möblemang - om det nu inte hade varit möblerat med möbler med flyttförbud. Stolen döljs just för närvarande under en svart fleecepläd - vlket lyft. Här ska även svarta spetsgardiner upp istället för de uråldriga vita som hänger på plats nu.

Köket är föga upphetsande liksom badrummet - men så är inget gjort här sedan femtiotalet, och det är faktiskt inte hela världen så länge det går att använda och är mögelfritt (till skillnad från många boenden för studenter i Italien). Det lilla kyl och frysutrymmet är dock för mig ett rejält minus - jag som gärna både handlar och lagar mat och lägger i frysen kan glömma detta framöver.  En halv frys och en halv kyl ska delas på två - så det är inte stort. Spisen har bara två plattor - en stor och en liten, men den har iaf en ugn inbyggd!

ett plus till - den ligger nära både campus och gymmet - så när förkylningen går över bör jag kanske masa mig iväg och införskaffa gymkort? den som lever får se - träningskläder är iaf beställda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback