En tenta avklarad - en till - sedan påsk!!!

Ok, då ska man anamma lite studiemoral då. har dessvärre varit lite halvt om halvt däckad i veckan - men har trots det fått klart hemtentan i svenska. och jag är så GLAD! Fick tillbaka lärarrespons på en annan text jag lämnat in (en text som är åt det mer journalistiska kåserande hållet) och min lärare hade INTE ETT ENDA ONT ORD att säga om texten. istället uppmanade hon mig att försöka få den publicerad! synd att man inte har några connections...

Så, frukost och sedan heldag med mina böcker i italiensk språkhistoria och lingvistik. jag har en vecka på mig att plugga parallellt med de övriga studierna. Det ska gå vägen nu när jag är friskare. Tog mig en dag ledigt igår och bara vilade, men det dåliga samvetet gnager... Dessvärre har jag börjat bli fruktansvärt studietrött... inte bra då jag har 2 c-kurser kvar innan examen. MEN just därför har jag bestämt mig för att inte söka något sommarjobb. jag var smart nog att lägga undan mina stipendiepengar från Italien så på dem klarar jag sommaren.

nedräkning 5 tentor till sommarlov, bara fem tentor till sommarlov... och efter den första är det påsklov! (nästan, ligger lite svenska ivägen - men bara lite)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback