pessimist eller realist?

optimist e jag då rakt inte - det är ett som är säkert.
sneglar på berget med tentor, uppsatser och uppgifter som skall tas itu med och inser att - jag kommer inte nå mina skyhöga krav på mig själv, eller det är iaf högst osannolikt att jag klarar av att nå de högre betygen i år. och det är nog för att jag istället för att at itu och pluggas om en gnu för att nå de målen går omkring som ett djur i bur framför datorn - alternativt läser utan att se, skriver utan att tänka

en sak står klar - jag kommer ALDRIG I HELVETE läsa mer än 30hp per termin hädanefter, hur kul det än är med kurserna i svenska. det är bara att inse, jag orkar inte... och dessutom är det en ekonomisk belastning med dubbel kurslitteratur,

uppsala mottot: det finns inga omfester, men gott om omtentor är nog kanske något jag borde anamma - men hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback