jag har trillat ur bloggosfären, totalt

sådär kära vänner - sitter jag vid tangenterna. denna gång som ett slags tentaflykt. Jag har den senaste månaden tenterat av motsvarande 75% av en termins högskolestudier och kämpar med de sista 25% som består av bedömning av elevtexter. och för er som råkat missa det - jag är alla mina stavfel och krångliga formuleringar till trots ett högst språkkonservativt blivande lärarmonster.

nu ser jag fram emot sommaren - att få ligga under en björk och vifta med tårna och läsa, alternativt utsträckt vid sjökanten iförd mina nyinlöpta bikinis (som för övrigt åt upp stora delar av. min sommarbudget)

inte vilken bok som helst ska läsas dock, utan det är Manzonis "De trolovade" i originalversionen från 1842 som skall läsas på originalspråket för att sedan ligga till grund för min c-uppsats. hur som, det skall läsas i skuggena v en björk, eller möjligen syrenbuske. må låta tungt, men det är faktiskt en bra bok om två arma italienska bönder som kämpar för att gifta sig, men som hindras av den mäktigt spanske adelsmannen. i deras väg kommer dessutom ett krig och så digerdöden. allt mycket spännande. vem älskar inte en dramatiskt kärleksberättelse?

åter till rättningsuppgiften, att rätta är inte så svårt - men att motivera sin betygssättning utifrån kurslitteraturen är desto svårare... men givande - jag var till 90% överrens med mina kolleger när jag under min förra praktikperiod (i engelska) satt medoch rättade de nationella proven. inte så illa för en lärarkandidat - tycker jag själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback