Jetlag, bloody jetlag...

Åter från den lilla arbetstripen till NYC. Dagarna var fullspäckade från morgon till kväll då jag efter att ha checkat av mailen vid 22-23 snåret stöp i säng varje kväll och sov som en klubbad säl tills dess det var dags att masa sig iväg till nästa arbetspass nästföljande morgon.

Lite annat än arbete hanns dock med iom att jag föresatte mig att alltid börja kl 8 om morgnarna, ta snålt med pauser och försöka vara klar vid 17.30. Vid denna tidpunkt har det mesta 'turistigt' stängt men butiker, caféer och alla gator finns att tillgå. Sagt och gjort, kvällarna gick åt  till att promenera gata upp och gata ner, in och ut ur butiker oftast med en mugg Starbucks kaffe i högsta hugg.

Ödet ville som så en dag att kamerabatteriet skulle ladda ur - varpå jag fick ett gyllene tillfälle att promenera i Central park i duggregnet. Medan jag gick vid den lilla sjön (?) slog det mig att jag gladeligen skulle haft löparskorna med mig ochs prungit en runda i det svalkande regnet på stigen under de dalande höstlöven. En annan gång.

Annars kan jag varmt rekommendera en tur med Staten Island ferry, om vädret är någorlunda bra,  och se manhattan från böljan det blå, tar en timma tur och retur men väl värt det. Vyn är underbar, fiskmåsarna flyger längs med färjan, duvor agerar fripassagerare och ett och annat fartyg lotsat ut mot öppet vatten. Man kan även roa sig med att skåda färjan som tar turister ut till frihetsgudinnan, och den evighetslånga kön som väntar dem.

To be continued - studierna kallar. Foton och annat smått och gott väntar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback