Snälla låt detta vara ett grymt skämt...

...eller säg att det åtminstone är så att hon "bara" flyttar till Tyskland. För inte kan de med lämna mena att hon...

Detta var tanken som formades i mitt huvud när jag började läsa vad som skulle ha kunnat vara en helt vanlig statusupdatering på facebook, men det var såklart ingen vanlig uppdatering. Inget grymt skämt. Ingen Tysklandsflytt. Inte ens min vän som skrev, det kan hon inte mer. De ord som följde var från Madelene "Supermadde" Lundgrens föräldrar som lät meddela att hon inte längre finns hos oss. Chocken var förlamande - tårarna många och förblindande.

Att allting har en mening, det tror jag inte på - jag ser ingen mening i att en ung människa med stor aptit på livet, ett överflöd av energi och vilja att hjälpa och inspirera andra ska ryckas bort precis när denna börjat finna sin vrå i världen.

Fick du någonsin din bok skriven vännen? Jag skulle så gärna läst den, bara dina blogginlägg om din kamp för livet, som du vann, rörde mig till tårar. Den styrkan inspirerade, din energi smittade och din värme stöttade.

Nog för att jag alltid planerat att se programmet 'Mot alla odds' men inte hade jag kunnat drömma att det vore enda möjligheten att se dig tala, le och kämpa och skratta igen. Nog trodde jag att vi återigen skulle ha setts i verkliga livet.


Man tror så mycket...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback