It's all about THE Dress?

Fann denna på en väns blogg och fann den roande. Dock retar dåligt formulerade frågor mig så jag korrigerar den stundvis dåliga svenskan i frågeformuleringarna. Utöver detta är jag trots mina egna shoppingvanor rätt trött på jakten på den rätta stilen, att ständigt jaga den rätta looken och de rätta plaggen, så på sätt och vis är jag aningens anti det traditionella modebloggandet.


Köp, använd, kassera? Aldrig på tiden! Mina kläder är valda för att de klär mig och gör mig glad - varför göra sig av med ett plagg enkom för att det inte är i ropet? Min favorit bland LBDs kommer få hänga med många år ännu och den är inne på sin 4e säsong.


1. Hur många par skor äger du? - Enda frågan jag inte bryr mig om att peta i.

 

Beror alldeles på hur man räknar, har väl ett 30-tal som ska säljas/skänkas bort och troligen det dubbla som fortfarande används sporadiskt. Fördelen med fötter är ju att de inte förändras i storlek riktigt på samma vis som resten av figuren, skor är därför alltid roligt att shoppa.


2. Vilken typ av jacka/(-or) har du? - Ärligt talat, vilken svensk äger endast en typ av jacka i ett land med fyra årstider?

 

Det var det där med singularis, i ett lynnigt aprilväder i norra Europa krävs flera jackor, korta, långa och av olika tjocklek. Favoriten är dock en blekrosa sommarjacka med en massa detaljer som gör den så ultrafeminin att den egentligen borde vara löjlig. Den hänger bredvid en svart vintagejacka i äkta skinn som är i mer av bikermodell, som i sin tur hänger invid den tunna olivfärgade skinnkappan.... jaja, ni hajar galoppen - dunkappan ska förpassas till förrådet!

3.Hur ofta rensas det i garderoben?


Rensar och rensar, skiftar garderob årstidvis och rensar endast ut sådant som inte längre passar alls, men det mesta viks prydligt ned i flyttkartonger och sparas till ett annat år - det är fasligt roligt att kunna fynda i sin egen garderob!


4. Hur viktigt är det med märkeskläder? - utgår att det här handlar om att ha "rätt" kläder snarare än märkeskläder i allmänhet.

 

Passform och klädsamt snitt framför allt annat, märkeskläder är endast roliga när de verkligen passar och framhäver den egna figuren. Samtliga märkesplagg i min egen garderob (sportkläder undantaget, liksom mina underbara Levi's curve ID jeans) är inhandlade second hand och de börjar bli några stycken.


5. Vilket är ditt dyraste plagg. var köpte du det , och hur mycket kostade det? - it's all abut the money...

 

Förvånande nog inte min högt älskade guldfärgade balklänning - den var ett riktigt fynd ifrån en bridal boutique i USA :) länge leve online shopping! Dyrast är nog faktiskt en knälång svart jeanskjol från Fransa (den första kjolen kortare än ankellång jag någonsin köpte!) för hisnande 1199:- Den må vara X antal storlekar för stor idag - men den finns kvar ännu i förrådet.

 

Jag är långt mer stolt över mina budgetfynd än de där få dyra undantaget. Budgetshoppingens okrönta drottning föredrar second hand, reor och att fynda i allmänhet.


En mångsidig garderob är en rolig garderob som ger utrymme för att mixa och matcha efter tycke, smak och årstid - och dödar ursäkten "men jag har ingenting passande att ta på mig!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback